When the apocalypse comes to science the world can only be rebuilt by painters and poets

Leonel Góngora,  Exorcismo (from the series The Marquis de Sade in Columbia), 1963, mixed media, 11 x 13 in.

Leonel Góngora, Exorcismo (from the series The Marquis de Sade in Columbia), 1963, mixed media, 11 x 13 in.

Leonel Góngora, Ecstasy of Francis, 1964 Gesso, ink, pencil and wax on paper,  30 x 22 in.

Leonel Góngora, Ecstasy of Francis, 1964
Gesso, ink, pencil and wax on paper, 30 x 22 in.

Leonel Góngora, El Resto De La Gorgona, c.1970, oil on canvas and mixed media, 66 x 54 in.

Leonel Góngora, El Resto De La Gorgona, c.1970, oil on canvas and mixed media, 66 x 54 in.

“La ciencia se ha convertido en una nueva religión infalible. Sus dogmas nos arrasan, nos someten y dejan nuestra imaginación a la intemperie. Me es más humano creer en un dios o en Cristo que en la ciencia y en su idea absoluta. Incluso el arte que tantas veces se ha anticipado parece estar proscrito. Cuando venga el apocalipsis propiciado por la ciencia el mundo sólo podrá ser reconstruido por los pintores y los poetas.” – Leonel Góngora

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s